/ DE CAMPAGNE
Hoe spreek je jongeren aan die op het punt staan een keuze te maken voor hun vervolgopleiding,en hoe stimuleer je hen om al hun interesses en talenten te ontdekken en te benutten? ROC Midden Nederland wil jongeren duidelijk maken dat je meerdere dingen tegelijk kunt zijn en je niet hoeft vast te pinnen op één aspect.
AANPAK
Met ‘Veel kanten = veel kansen’ als haakje ontstond een campagne die jongeren op een inspirerende manier aanmoedigt om al hun facetten te verkennen en te omarmen. In het concept staat de scholier centraal en wordt het gevoel en de beleving van de student benadrukt. We willen dat de kijker echt in het leven van de scholier stapt en zo de boodschap ervaart. De productie geeft op authentieke wijze de studentenbeleving weer, wat terugkomt in een visueel aantrekkelijke video die de doelgroep aanspreekt.
Resultaat
De campagne bestond onder meer uit vier opvallende commercials waarin veel gebeurt, en waarbij de studenten centraal staan. Deze aanpak definieert het merk op een nieuwe manier. Ook maakt het mogelijk om de inhoud per onderwerp op te splitsen voor gebruik op social media, waardoor de boodschap breed en effectief wordt verspreid. De campagne is dynamisch, inspirerend en spoort jongeren aan om hun volledige potentieel te ontdekken en te benutten, zowel binnen als buiten het klaslokaal.